Trike-Shop
ICE VTX

ICE VTX

 

Ingebouwde intelligentie! NIEUW 2020 World Championship Edition met Shimano Ultegra Di2 elektronisch schakelen, dat superieure versnelling op kampioenschapsniveau en raceprestaties levert.

De Wereldkampioenschap VTX is versierd met een uniek ICE-embleem van bladgoud om het erfgoed en de gouden medaille-winnende voorstelling te vertegenwoordigen.

 

DE VTX IS EVOLUEERD! EEN NIEUW ZWART KLEURENSCHEMA
MET EEN NIEUWE GEMAKKELIJKE TOEGANKELIJKE KRUISVORM

EN EEN GEHEEL NIEUWE SET CUSTOM SUPER LICHTE WIELEN

4D8A0123_1
4D8A0123_4
4D8A0123_2
4D8A0123_5
4D8A0123_6
4D8A0123_8

Super belast met technische expertise en specialistische kennis, is de ICE VTX
een ander type ligfietstrike.

ICE VTX trikes zijn gebouwd op een geoptimaliseerd ICE-frame met No Brake Steer en Rider Positioning System.

GEHEEL NIEUW ZWART KLEURENSCHEMA


Een matzwart kleurenschema met dynamische nieuwe look, met
aangepaste witte en rode graphics maken dat de VTX Black er net zo strak, licht en zo snel uitziet als dat ie rijdt.

VTX-Black-studio-front-3quarter
VTX-Black-studio-front
VTX-Black-studio_front1

NIEUWE CUSTOM LICHTGEWICHT WIELEN
Allemaal nieuw, zwart, state-of-the-art aangepast lichtgewicht
wielen zijn lichter dan de vorige VTX-wielen.
Ze zijn aerodynamischer en hebben een nieuw modern uiterlijk
profiel. Tubeless-compatibel als standaard.

Specificaties van de  2020 Worldchampionship Edition:


De ultiem race-trike  met wedstrijdbewezen prestaties:

  • VTX  zwart frameset, wereldkampioenschap uitgave met bladgouden embleem
  • ICE Aero tubeless wielset
  • Titanium voorassen
  • High performance trommelremmen
  • Air-Pro carbon zetel
  • Hoofdsteun
  • Schwalbe Pro One banden
  • Di2 Electronisch schakelen  met Ultegra R80600
  • Ultegra R80500 Di2 11 versnellingen  lange kooi derailleur
  • Ultegra R8000 compact  crankstel - Hollowtech II 50/34
  • Ultegra R8000 11 versnellingen cassette 11-34 T


VTX Black World Championship Edition vanaf €7915,- (indien nog leverbaar - beperkte oplage - prijs onder voorbehoud)

De geschiedenis van de VTX

 

Op basis van de stamboom van de ICE Vortex en voortbouwend op ICE's design erfgoed, is de ICE VTX ™ de belichaming van een specialistisch ontwerp, waarin decennia van technische kennis samenkomen in een nieuw ras van ligfiets trike. Slank, licht en fijn afgesteld, de ICE VTX ™ levert superieure prestaties, snelheid en nauwkeurige hantering, zelfs voor de meest veeleisende rijder.

 

Een voor snelheid geoptimaliseerd frame, met een hydro-gevormd back-end en unieke lichtgewicht giek, zorgt voor een ritje met stijfheid en optimale krachtoverbrenging, en tegelijkertijd een licht gewicht. Een stuur uit één stuk en de specifieke kruisvormige geometrie zorgen voor wendbare en stabiele hantering bij hoge snelheid, levert een responsieve feedback en de nodige betrouwbaarheid aan de rijder zelfs in de meest extreme omstandigheden.

 

Een van de eerste dingen die direct merkbaar zijn op de ICE VTX ™ is de nieuwe bekleding. Gebouwd voor de anatomisch gevormde harde schaal zetel, heeft ICE een hoes ontwikkeld die perfect past, met behoud van comfort en luchtstroom. De integratie van de nieuwste stoffen en een combinatie van schuimcelstructuren, allemaal zorgvuldig gepositioneerd om optimale krachtoverbrenging, comfort en luchtstroom te leveren.

 

Voor het nastreven van lichtgewicht prestaties presenteert de ICE VTX ™ elementen uniek voor dit model. Het achterste gedeelte van de ICE VTX ™ is vormgegeven door Hydroform. Dit ongeëvenaard vormproces biedt grotere controle op materiaal wanddikte, waardoor specifieke kenmerken in het frame kunnen worden gevormd. Het resultaat is een achterste driehoek die is afgestemd op de stijfheid, sterkte en verticale flexibiliteit - met andere woorden, een responsieve en comfortabele rit, alles in een lichtgewicht verpakking.

 

Elk aspect van de ICE VTX ™ werd onderzocht, van nieuwe kettinggeleiders tot opnieuw ontworpen assen, en tonen ICE's toewijding en aandacht voor detail. Een nieuwe verstelbare stoelbeugel, met vijf discrete instellingen (zo laag als 25 graden), waardoor het vinden van die perfecte rijpositie snel en eenvoudig is. Dit verbetert het comfort van de rijder en de aerodynamica en komt het achterwiel kort achter de stoel waardoor de wielbasis vermindert en de tractie verbetert - je krijgt wat je erin steekt! De voorwielen met ICE SL32 naven, en verminderd aantal spaken, zijn speciaal ontworpen voor all-out prestaties.

 

 

Met behulp van de nieuwste technologieën, de fijnste materialen en deskundige technische vaardigheden heeft ICE nog maar eens een trike gebouwd die ongeëvenaard is in zijn klasse. Dit alles met een gewicht onder de 15kg!

VTX technische details


Breedte

750 mm

Hoogte

690 mm

Lengte

2070 - 2290 mm

Zithoogte

150 mm

Zithoek

25 - 32 graden

Draaicirkel

5,50 m

Max. gewicht berijder

104 kg

Gewicht (vanaf)

13,8 kg

X-seam berijder

910 - 1219 mm

Spoorbreedte

700 mm

Bodemvrijheid

70 mm

Wielbasis

1220 - 1250 mm

Wielen

20' (406 x 16) vooraan - 28' (622 x 14) achteraan

Band breedte

35 mm

Aandrijving (standaard)

Shimano Ultegra 2 x 11 -  (50/34 - 11/34 )

Remmen (standaard)

TRP Spyke - mechanische schijfremmen

Banden

Schwalbe Kojak

Prijs (vanaf)

vanaf €5790,-