De Fat is een trike die op het eerste gezicht eenvoudigweg onweerstaanbaar is. Hij ziet er zo enorm uit, alsof hij niet eens tot de wielerwereld behoort en toch geeft hij je het gevoel dat het rijden een snelle en soepele ervaring zal zijn. En als je er echt op gaat zitten, groeien je gevoelens uit tot complete euforie. Het volledig instelbare ergonomische zitje voelt als een troon die geschikt is voor een koning. Het uitzicht is absoluut opwindend - twee enorme wielen aan de zijkanten en de weg voor je. Hij kan veel meer uitdagend terrein aan dan elke andere trike.
De FAT-mania kan overal in de wereld van fietsen gezien worden. Niet alleen fietsen zijn vet, maar ook dragers, dakdragers, spatborden, reiskoffers en vele andere, soms nuttige of soms helemaal rare dingen. In sommige gevallen kun je bijna niet geloven dat het mogelijk is.
Het Tsjechische AZUB kon niet nablijven in deze trend, maar zoals we van AZUB gewend zijn pakken zij het met hun eigenzinnige benadering anders aan dan de collega trike-bouwers.
AZUB bouwde een Fat Trike gebaseerd op hun ongeveerde T-Tris trike en maakten het frame breed genoeg aan de achterkant om een 26x4,8 achterband te kunnen gebruiken. Ze voegden een hoger stuur toe en uitgelezen componenten - niet alleen functioneel, maar ook mooi om naar te kijken. De AZUB FAT trike heeft geen vering en behoort dan ook tot de vertegenwoordigers van de klassieke FAT fietsen.
Evenals de andere AZUB trikes, heeft de Fat Trike een zeer goede gewichtsverdeling met de bestuurder zo dicht mogelijk bij het achterwiel zittend. Dit verbetert aanzienlijk de grip van het achterwiel in moeilijk begaanbaar terrein. Ook de zithoogte is laag, waardoor de bodemvrijheid een beetje daalt maar de stabiliteit verbetert.
Een van de redenen waarom fietsers deze FAT zo leuk vinden, is de totale compacte afmetingen. De zeer korte achtervork verhoogt de belasting van het achterwiel, wat cruciaal is voor het effectief uitoefenen van vermogen op ruwe oppervlakken. Desalniettemin dragen de compacte afmetingen er ook toe bij dat, na het vouwen, de FAT relatief weinig ruimte in beslag neemt. In combinatie met het pijnloze F2F (Fold to Flat) vouwsysteem, gemakkelijk verwijderbare wielen en stoel die ook worden verwijderd voor transport, krijg je verschillende relatief kleine "pakketten" die gemakkelijk kunnen worden gedistribueerd rond de kofferbak in je auto.
Breedte | 920 mm |
Hoogte | 810 - 1000 mm |
Lengte | 2000 - 2250 mm |
Spoorbreedte | 800 mm |
Wielbasis | 1220 mm |
Bodemvrijheid | 245 mm (4.8 inch banden) |
Zit hoogte | 430 - 450 mm |
Zithoek | 34 - 52 graden |
Trapas hoogte | 500 - 530 mm |
Max. belasting | 125 kg |
Max. bandbreedte | 110 mm |
Breedte in de helft gevouwen | 900 mm - 650 mm zonder wielen en spatborden |
Lengte in de helft gevouwen | min. 1250 mm |
Hoogte in de helft gevouwen | 760 mm |
Draaicirkel | 7,55 m |
Prijs | vanaf €4599,- |
BE0696233831
ADRES:
Bremstraat 11, 3520 Zonhoven, België
Telefoon: +32 11 72 06 18
GSM: +32 489 42 78 85
Email: info@trike-shop.be
OPENINGSUREN:
Maandag tot vrijdag - 18 tot 20 u.
of op afspraak tijdens de dag
DONDERDAG RUSTDAG
Zaterdag , Zondag op afspraak
Copyright @ All Rights Reserved