Trike-Shop
HPVelotechnik nieuwigheden

HPVelotechnik nieuwigheden.


Hier vindt u  een korte opsomming van de nieuwe producten die HPVelotechnik nieuw aan het gamma toevoegt en op de markt brengt.

Side bag mount


Bij  alle modellen van de Scorpion-familie met ErgoMesh-zitje en de Gekko-modelserie (behalve Gekko fxs), kunnen de transportopties eenvoudig worden uitgebreid met dit praktische accessoire. Afhankelijk van het model worden de houders, die in breedte en helling kunnen worden aangepast, rechtstreeks aan de stoel of aan het frame bevestigd en maken zo de zijmontage van (stuur) tassen en andere accessoires mogelijk voor directe toegang, zelfs tijdens het rijden.


De zijtasbevestigingen nemen tot 5 kilogram lading per zijde in, kunnen indien nodig tot de vereiste lengte worden ingekort en zijn verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 129.

De opvouwbaarheid van de modellen wordt niet beperkt door de zijtasbevestigingen, maar de rollen van de opvouwbare modellen van de Gekko-familie kunnen niet langer worden gebruikt.


Verlenging zetelversteller Gekko


Met de nieuwe zitplaatverlengset kan het instelbereik van de zithoek bij de Gekko 26, Gekko fx 20 en Gekko fx 26 modellen 9 ° meer rechtop worden gezet. De extensie kan indien nodig ook worden verwijderd.

De extensie is beschikbaar vanaf november 2019 met een adviesprijs van 79,90.

Neodrives Z20


Met de start van modeljaar 2020 biedt HPVelotechnik met de neodrives Z20 een nieuw hubmotorsysteem aan voor alle  enkelsporige en driewielige modellen . De vrijwel geruisloze directe hardloper maakt indruk met zijn krachtige start en efficiënt gebruik van energie, die een bereik tot 145 km mogelijk maakt.


Lees hierover meer...

Gekko zetelkussen


Voor alle klanten voor wie de geïntegreerde stoel van de Gekko 26, Gekko fx 20 en Gekko fx 26 modellen niet voldoende zitcomfort biedt, komt er vanaf november 2019 een oplossing: het ademende zitkussen. Het geeft niet alleen de zitting en rugleuning een extra stoffering, maar verhoogt ook de zitbreedte - een omstandigheid die vooral zwaardere bestuurders waarderen.

Het zitkussen wordt eenvoudig over de bestaande stoel getrokken en het zitgedeelte wordt vastgemaakt met riemen. De wimpelhouder en het zitvak in de rugleuning blijven toegankelijk, maar er zijn beperkingen in de opvouwbaarheid vanwege de extra materiaaldikte.

Adviesprijs € 129

Universele houder voor accessoires
 

Met de veelzijdige universele houder, kan een breed scala aan handheld-apparaten, zoals b.v.  mobiele telefoons of GPS-apparaten rechtstreeks en praktisch op het  stuur van de trikes bevestigd worden. Zo hebt u de digitale helpers altijd perfect in beeld en in een handige bedieningspositie.


De universele houder is verkrijgbaar in twee versies: voor stuuruiteinde en voor bar-end shifters, voor een adviesprijs van € 39,90.

Top Load


Bij de Scorpion-modellen met 26" achterwiel en gemonteerd bagagerek, heeft HPV de laadopties optioneel uitgebreid met een derde positie boven het geveerde achterwiel vanaf november 2019.

De Top Load bagagerekbevestiging past op de Scorpion (vanaf 2017), Scorpion fs 26, Scorpion fs 26 Enduro, Scorpion plus 26-modellen en is ook beschikbaar voor de Scorpion fs 26 S-Pedelec.


Het extra laadplatform heeft een maximale lading van 10 kg, waardoor het resterende laadvermogen van het standaard bagagerek gelijk wordt verminderd.


De Top Load-bevestiging beperkt de vouwbaarheid van de trikes niet en is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 139.

ErgoMesh standaard 2022

NIEUW ! Ergo-Mesh zetel - cover

2022

De ErgoMesh mesh zitting wordt aangeboden in twee maten en twee hoogtes.

De ErgoMesh-stoel is gebouwd op een sterk aluminium frame uit één stuk dat anatomisch gevormd is voor een goede rugondersteuning. Zeven banden en vier OrthoFlex®-pads worden gebruikt voor individuele aanpassing.

De wasbare stoelbekleding is opgebouwd uit twee lagen. De HPV ingenieurs kozen voor een zeer luchtdoorlatende mesh-stof als dragermateriaal. In combinatie met de brede spanbanden heeft het de juiste hoeveelheid elasticiteit om drukpunten op je riem of dikke kledingnaden te voorkomen.

Daarbovenop zit een 3D-stof met een anatomisch getailleerde snit. Het slijtvaste materiaal voert zweet af en wordt daarom gebruikt op de belangrijkste contactvlakken. De contouren bepalen de gebieden waarin u de vier OrthoFlex®-elementen vanaf de zijkant plaatst. En tot slot zorgen de snit van de 3D-stof in combinatie met de subtiele blauwe contrasterende stiknaden voor de sportieve, dynamische uitstraling van de ErgoMesh-stoel.

De ErgoMesh heeft zelfs één ding meer dan de ErgoMesh Premium: een geïntegreerd ritsvak. Geplaatst op de bovenrand van de rugleuning passen sleutels en (zeer) kleine bagage erin - of de optionele regenhoes.

ErgoMesh Premium

De basiselementen van de OrthoFlex®-technologie zijn vier zeer goed ademende opvulwiggen van polyurethaan met open poriën. Ze kunnen afzonderlijk worden gesneden. Je steekt deze 3D-pads eenvoudig in de zijvakken van de zitting, past ze aan de vorm van je rug aan en sluit de zakken met klittenband.

Ook is deze nieuwe zetelcover voorzien voor de bevestiging van nieuwe smalle tassen voor het opbergen van kleine spullen

ERGO-MESH Premium


Ook nieuw in het assortiment is de Ergo-Mesh Premius zetel. Dit is een volledig nieuw model dat kan gekozen worden, mits een meerprijs, als alternatief voor de standaard ErgoMesh zetel.

De nieuwe zetel onderscheidt zich door de volgende elementen:


Met de ErgoMesh Premium kan voor het eerst in een ligfiets-stoel de hellingshoek van zitting en rugleuning onafhankelijk worden versteld. Het frame van zeer sterke aluminium buizen geeft de premium stoel zijn onmiskenbaar gedefinieerde contour.

Het frame van aluminium (6061 T6) met zijn uitgebreid gevormde 3D-omtrek definieert een nieuwe maatstaf voor ligfietsstoelen. De ontwerpuitdaging waarmee de ingenieurs werden geconfronteerd is te zien in één structuur: de opvallende uitstulping aan de voorkant van de stoel. De voorkant van een ligstoel moet twee schijnbaar tegenstrijdige taken vervullen: hij moet een stevige ondersteuning bieden en tegelijkertijd comfortabele bewegingsvrijheid voor de dijen laten tijdens het trappen.


Het Seat-O-Flex-gewricht is de spil voor uw best mogelijke comfort. Voor maximale flexibiliteit moeten de zitting en rugleuning vrij ten opzichte van elkaar verstelbaar zijn. De hoek van het hele zitvlak verstellen – dat kan al met de standaard ErgoMesh: je kunt hiermee kiezen voor de aerodynamische ligpositie of de rechtopstaande instelling voor een breed gezichtsveld.
Een stijve algehele constructie betekent echter ook dat deze in een zeer rechtopstaande positie minder steun aan de voorkant biedt, en bij een zeer vlakke rugleuning voelen sommige mensen druk van de voorkant van de stoel. Geniet van de nieuwe vrijheid met de Seat-O-Flex technologie in de ErgoMesh Premium zitting en verstel de rugleuning en zitting volledig onafhankelijk van elkaar. Ontdek welk ongelooflijk comfort deze nieuwe flexibiliteit biedt en hoeveel verschil een rugleuninghoek van 14 graden maakt.





Om de rug en het zitvlak optimaal te ondersteunen, is het ErgoMesh Premium-zitje verdeeld in acht grote opvulzones. De afzonderlijke secties zijn gescheiden door ventilatiekanalen. De structuur combineert esthetiek en functionaliteit door de grootst mogelijke ventilatie te bieden in precies die gebieden waar het lichaam het meest zweet.
















De structuur van de ErgoMesh Premium-stoel wordt gekenmerkt door een uitgebreide mix van materialen. De stoelen met eenvoudig schuim die in sommige ligfietsen zijn ingebouwd, bieden soms een aangenaam aanpasbaar contactoppervlak wanneer je ze voor de eerste keer probeert - maar ze zijn meestal te zacht op een lange reis en laten de pedaler in hun eigen sap stoven.
De ErgoMesh Premium daarentegen is meerlagig. Na intensieve tests en testprocedures hebben onze ontwikkelaars een meerlaagse structuur op het frame afgestemd: over een wijdmazige nylon mesh-stof zorgen twee verschillende, sterke spacer-stoffen voor een zeer hoog ademend vermogen en bieden tegelijkertijd een zeer goede demping en een stevige greep voor je rug.






Het linkervak ​​voor de beschermhoes heeft een luchtige mesh-zijde zodat de inhoud al tijdens het rijden begint te drogen. HP Velotechnik introduceerde deze technologie voor het eerst met de Gekko fxs onder de naam OrthoFlex®. Het garandeert maximale flexibiliteit voor de individuele aanpassing van de ErgoMesh Premium om elk lichaam op beslissende plaatsen zo optimaal mogelijk te ondersteunen.
De uitneembare pads kunnen in de zakken worden geschoven. De basisinstelling is verrassend eenvoudig: ga zitten, open je zakken, schuif de OrthoFlex®-padding op je rug, sluit je zakken en daar ga je!










Je hebt twee mogelijkheden om de fiets in de auto te vervoeren: Je kunt het zadel op de fiets laten zitten en, na het losmaken van een snelspanner, eenvoudig naar voren klappen - zo wordt je driewieler mooi plat. Als u de driewieler opgevouwen wilt vervoeren, verwijdert u het zadel.
En ook hier heb je de keuze: met de stoel ingeklapt wordt de ErgoMesh Premium kort en compact. Maar ze kan ook heel lang worden uitgevouwen. Met een hoogte van 16 cm biedt de uitgerekte platte stoel genoeg ruimte in je auto voor fietsen en je bagage.







Optioneel kunt u de ErgoMesh Premium-zetel uitrusten met twee afneembare, functionele fietstassen. Daar kun je, netjes gescheiden, zowel de optionele stoel regenhoes als de kleine alledaagse spullen in opbergen.
Beide zakken zijn gemaakt van waterafstotend Cordura® en hebben een beschermde ritssluiting. Ze bieden elk een verpakkingsinhoud van 1,4 liter. Het linker compartiment voor de beschermhoes heeft een luchtige mesh kant zodat de inhoud begint te drogen terwijl je rijdt.





Ergo-Mesh Premium: upgrade bij nieuwe trike: €279

Losse prijs nieuw (voorlopig niet verkrijgbaar): €679