Banden verslijten of moeten aangepast worden aan de situatie waarin men gaat rijden. Vandaar ons aanbod van de meest gangbare banden voor trike-ligfietsen. Andere types banden voor ligfietsen zijn eveneens verkrijgbaar.

Schwalbe Big Ben en Little Big Ben

De Big Apple krijgt een broer. Het comfort is gelijk maar het profiel en ook de optiek zijn duidelijk nog meer aanwezig. Het design is ons zo goed bevallen dat we het ook naar een “normale” bandafmeting hebben omgezet. Omdat 40 mm bandbreedte natuurlijk niet “big” is, heet deze band de Little Big Ben. Ook in de vintage kleuren crème, bruin en grijs verkrijgbaar.

Met ECE-R75 keurmerk voor snelle E-bikes
(55-406, 55-507, 55-559, 60-559, 55-622)

Schwalbe Big Apple Plus

BIG APPLE PLUS - Nieuw 2013

Nu ook balloonbikecomfort met de extra betrouwbare 3 mm dikke GreenGuard anti-leklaag.

Schwalbe Big Apple

Luchtvering direct ingebouwd. Met de Big Apple begon tien jaar geleden de trend balloonbike: comfortabel fietsen zonder kostbare veertechnieken. Luchtkussen banden worden gebruikt als natuurlijke vering. Met ca. 2 bar rolt een balloonbike wonderbaarlijk licht en met volledige veerwerking. Een normale band met een breedte van 37 mm moet tot 4 bar keihard opgepompt worden om vergelijkbaar goed te rollen.

Schwalbe Marathon Winter

Voor de veiligste rit. De Marathon Winter geeft volle controle op spiegelgladde straten. Zelfs extreme bochten en heftige remmanoeuvres zijn goed beheersbaar. Bij een minimale bandenspanning hebben de spikes de beste grip. Maximale druk reduceert het rolgeluid op straat.

 

FAQ

Kan men met Spikes ook op een gewone weg rijden?
Helemaal geen probleem. Maar als er weinig sneeuw ligt of als er helemaal geen sneeuw ligt dan zullen de banden wat geruis veroorzaken.

En je glijdt niet weg?
Nee. De spikes “klauwen” zich ook erg goed in een normaal asfaltwegdek vast. Zelfs zeer snelle bochten zijn geen probleem.

Zijn spikes niet verboden?
Bij fietsbanden zijn spikes geen probleem. In sommige landen zijn spikes voor auto’s verboden omdat ze het wegdek beschadigen. Snelle E-bikes vallen echter onder motorvoertuigen.

Moet je deze banden inrijden?
Om het behoud van de spikes te waarborgen moet de band ca. 40 kilometer op asfalt ingereden worden. Vermijd hierbij heftig versnellen en afremmen.

Hoe lang gaat een spike mee?
Alle Schwalbe spikes hebben een kern uit extreem slijtvast hardmetaal (wolfram carbide). Hiermee kan men een paar duizend kilometer fietsen. Dat de hoeken zich “afronden” en de spikes iets dieper drukken is normaal.

Als er spikes verloren gaan kunnen die dan vervangen worden?
Ja, wij bieden nu een set met reserve spikes inclusief gereedschap aan.

Wanneer bereiken deze banden hun grens?
In diepe sneeuw helpen ook spikes niet meer.

Bij ons ligt er haast nooit sneeuw. Hoe kan ik mijn spikes toch zinvol benutten?
Het beste is als je de banden op een tweede fiets kunt monteren. ’s Morgens beslis je, afhankelijk van het weer voor de juiste fiets. Bij spiegelgladde wegen, als zelfs auto’s heel voorzichtig rijden, geeft het een geweldig gevoel om op spikes de volle controle te hebben.

Schwalbe Tryker

De eerste band speciaal voor de velomobiel. De bandconstructie en het profielcontour zijn op de speciale eisen van meersporige voertuigen afgestemd. De belasting op de banden is bij velomobielen en ligfietsen compleet anders dan bij (éénsporige) fietsen. Desondanks moeten de banden licht en snel zijn, want de aandrijving vindt plaatst door middel van spierkracht en moet zo effectief mogelijk zijn. Massieve banden voor motorvoertuigen zijn geen optie. De Tryker neemt de uitdaging aan - minimale rolweerstand en een lange levensduur voor de ligfiets. Met ECE-R75 keurmerk voor de snellere E-bikes.

 

Schwalbe Marathon Plus

De onplatbare !! De Schwalbe Marathon Plus band.

Een lekke band hoort tot het verleden. De SmartGuard anti-leklaag uit een hoogelastisch, speciaal caoutchouc is bijzonder sterk. Deze laag biedt ingereden scherpe voorwerpen zoals b.v. glasscherven en kleine steentjes een constante weerstand. Zelfs een ingereden punaise kan deze beschermlaag niet doordringen. De SmartGuard lekbeschermingslaag heeft vrijwel geen invloed op de rolweerstand. De Marathon Plus "loopt" net zo licht als een band zonder lekbescherming!

 Volledig uitsluiten kan men een lekke band nooit. Maar tegen de typische veroorzakers van een lekke band zoals glasscherven of scherpe steentjes bent u in ieder geval met de fietsbanden uit de Marathon Plus serie het best beschermd. Gebruik bij de Marathon Plus beslist een manometer voor het instellen van de bandenspanning. Door de bijzondere opbouw van de band is een bandenspanningtest met de duimen beslist ontoereikend.

Friday the 20th. Affiliate Network Reviews Trikers have more fun !
Copyright 2012

©